Atpakaļ
Atpakaļ
Edgars Korsaks-Mills
Latvenergo/Elektrum elektromobilitātes eksperts
Edgars Korsaks-Mills ir AS "Latvenergo" projektu vadītājs un elektromobilitātes eksperts, kurš ikdienā jau 6 gadus brauc ar elektroauto, iesaistās uzlādes infrastruktūras veidošanā un izglīto sabiedrību un uzņēmumus par elektroauto un tā uzlādes risinājumiem. Vairāku publikāciju autors par Eiropas likumdošanas aspektiem energoefektivitātes, elektromobilitātes un elektroauto uzlādes jomā.
Pirmā pieredze ar elektroauto sākās 2016. gadā. Toreiz, uzsākot darbu AS "Latvenergo", par viņa ikdienas pārvietošanās līdzekli kļuva Latvijā pirmais reģistrētais elektroauto Fiat Fiorino Elettrico. Tā maksimālais nobraucamais attālums ar pilnu uzlādi bija ap 80 km, turklāt tas atbalstīja tikai lēno uzlādi no kontaktligzdas. Šajā laikā arī publiskās uzlādes infrastruktūras attīstība bija tikai sākotnējā fāzē. Edgars uzskata, ka daudzi aizspriedumi un mīti par elektroauto un tā uzlādi balstās tieši šajos elektromobilitātes pirmsākumos, kas šobrīd vairs neatbilst patiesībai. Pašlaik pārvietojas ar 2019. gada Nissan Leaf 40 kWh elektroauto, kas ar pilnu uzlādi ļauj nobraukt vismaz 200 km, un ir praktiski notestējis lielāko daļu Latvijā nopērkamo elektroauto modeļu un pārbaudījis to efektivitāti Latvijas klimatiskajos apstākļos un satiksmē, iegūtos rezultātus apkopojot Elektrum elektroauto testu katalogā.
Edgars ir ieguvis Latvijas Universitātes maģistra grādu tiesību zinātnē, Latvijas Lauksaimniecības universitātes maģistra grādu projektu vadībā un Rīgas Tehniskās universitātes bakalaura grādu datorzinātnē. Profesionālās prasmes pilnveidotas arī dažādos semināros un apmācībās.
Brīvajā laikā labprāt dodas ceļojumos, lasa grāmatas, fotogrāfē un filmē, kā arī aizraujas ar jaunākajām tehnoloģijām. Edgars uzskata, ka izvēloties elektroauto, jārēķinās, ka tas ieviesīs izmaiņas mūsu dzīvē un pārvietošanās paradumos, ļaujot atbrīvoties no vecajiem ieradumiem, lai lietas darītu vienkāršāk, gudrāk, videi un klimatam draudzīgāk.
Pirmā pieredze ar elektroauto sākās 2016. gadā. Toreiz, uzsākot darbu AS "Latvenergo", par viņa ikdienas pārvietošanās līdzekli kļuva Latvijā pirmais reģistrētais elektroauto Fiat Fiorino Elettrico. Tā maksimālais nobraucamais attālums ar pilnu uzlādi bija ap 80 km, turklāt tas atbalstīja tikai lēno uzlādi no kontaktligzdas. Šajā laikā arī publiskās uzlādes infrastruktūras attīstība bija tikai sākotnējā fāzē. Edgars uzskata, ka daudzi aizspriedumi un mīti par elektroauto un tā uzlādi balstās tieši šajos elektromobilitātes pirmsākumos, kas šobrīd vairs neatbilst patiesībai. Pašlaik pārvietojas ar 2019. gada Nissan Leaf 40 kWh elektroauto, kas ar pilnu uzlādi ļauj nobraukt vismaz 200 km, un ir praktiski notestējis lielāko daļu Latvijā nopērkamo elektroauto modeļu un pārbaudījis to efektivitāti Latvijas klimatiskajos apstākļos un satiksmē, iegūtos rezultātus apkopojot Elektrum elektroauto testu katalogā.
Edgars ir ieguvis Latvijas Universitātes maģistra grādu tiesību zinātnē, Latvijas Lauksaimniecības universitātes maģistra grādu projektu vadībā un Rīgas Tehniskās universitātes bakalaura grādu datorzinātnē. Profesionālās prasmes pilnveidotas arī dažādos semināros un apmācībās.
Brīvajā laikā labprāt dodas ceļojumos, lasa grāmatas, fotogrāfē un filmē, kā arī aizraujas ar jaunākajām tehnoloģijām. Edgars uzskata, ka izvēloties elektroauto, jārēķinās, ka tas ieviesīs izmaiņas mūsu dzīvē un pārvietošanās paradumos, ļaujot atbrīvoties no vecajiem ieradumiem, lai lietas darītu vienkāršāk, gudrāk, videi un klimatam draudzīgāk.