Atpakaļ
Diskusija “Daba ir skaista. Vai dabas estetizācija mākslā, reklāmā un populārajā kultūrā palīdz vai kaitē dabas aizsardzībai?”
Datums un laiks: 6. jūlijā 13:00-14:30
Norises vieta: 25
Zaļā skatuve
Norises vieta kartē:
Cēsu pils parks
Ierakstot meklētājā “Latvijas daba”, ieraugām idilliskus kadrus, rīta miglu, saulrietu, drona skatus uz grandiozām ainavām.
Dabas vērtība bieži vien tiek vienādota ar dabas skaistumu, savukārt, dabas skaistums tiek daudz izmantots mākslā, reklāmā, populārajā kultūrā. Arī, piemēram, Latvijas kā valsts reklāmās. Tajā pašā laikā liela ekosistēmu vērtība ir arī tādiem elementiem kā, piemēram, kritalas, brikšņi, aizaugušas pamestās teritorijas pilsētā, mitrāji, kuri netiek uzskatīti par estētiski pievilcīgiem. Arī vecs, bioloģiski vērtīgs mežs bieži tiek dēvēts par “nekoptu”, tātad - nepievilcīgu.
Vai tas, ka mēs vēlamies tikai skaisto dabu, nedeformē mūsu izpratni par dabu un mazina spēju novērtēt to? Vai skaistuma izcelšana neaizēno tik būtiskos ekosistēmu pakalpojumus, ko sniedz daba? Vai dabas izmantošana reklāmās ir tās patērēšana vai arī dabas vērtības apziņas celšana?
Šos un citus jautājumus mēs vēlamies apspriest kopā ar uzņēmumiem un reklāmistiem, kuri izmanto dabu savā vizuālajā valodā, māksliniekiem un mākslas vēsturniekiem, kā arī vides ekspertu.
Dabas vērtība bieži vien tiek vienādota ar dabas skaistumu, savukārt, dabas skaistums tiek daudz izmantots mākslā, reklāmā, populārajā kultūrā. Arī, piemēram, Latvijas kā valsts reklāmās. Tajā pašā laikā liela ekosistēmu vērtība ir arī tādiem elementiem kā, piemēram, kritalas, brikšņi, aizaugušas pamestās teritorijas pilsētā, mitrāji, kuri netiek uzskatīti par estētiski pievilcīgiem. Arī vecs, bioloģiski vērtīgs mežs bieži tiek dēvēts par “nekoptu”, tātad - nepievilcīgu.
Vai tas, ka mēs vēlamies tikai skaisto dabu, nedeformē mūsu izpratni par dabu un mazina spēju novērtēt to? Vai skaistuma izcelšana neaizēno tik būtiskos ekosistēmu pakalpojumus, ko sniedz daba? Vai dabas izmantošana reklāmās ir tās patērēšana vai arī dabas vērtības apziņas celšana?
Šos un citus jautājumus mēs vēlamies apspriest kopā ar uzņēmumiem un reklāmistiem, kuri izmanto dabu savā vizuālajā valodā, māksliniekiem un mākslas vēsturniekiem, kā arī vides ekspertu.
Tehniskais atbalsts
Ja rodas problēmas skatīties ierakstu vai ievēro kādas citas tehniskas problēmas festivāla mājaslapā, droši vērsies pie mūsu tehniskā atbalsta - ar prieku palīdzēsim!
[email protected]