Atpakaļ
Pasākums notiks tikai klātienē
Sarunas par izglītību
Datums un laiks: 20. jūnijā 15:00-16:00
Norises vieta: 38
RTU inovāciju tilts
Norises vieta kartē:
Cēsu pils parks

Peldošās teltis jeb inovāciju burbuļi, kas ieskauj RTU inovāciju tiltu, ļaus vairākām sarunām par konkrēto tēmu noritēt vienlaicīgi. Šāds formāts apmeklētājiem dos iespēju piedalīties sarunās šaurā lokā, mudinot ierasties savlaicīgi un sekot līdzi pasākuma programmai.
Lai regulētu apmeklētāju plūsmu un ievērotu drošības pasākumus, pie tilta tiks izsniegti īpaši žetoni, kurus būs jāuzrāda pie ieejas katrā no inovāciju burbuļiem.
Sarunas:
1. “Intelekts, izglītība, izdzīvošana”
Saruna ar: Leonards Budņiks, Agnis Stibe (RTU)
Šī būs saruna par saikni starp cilvēka un mākslīgo intelektu kā nākotnes uzplaukuma vai izdzīvošanas priekšnoteikumu sabiedrībā kopumā. Cilvēka mākslīgais intelekts – spēja apvienot tehnoloģisko un cilvēka intelektu – ir būtisks dzinējspēks izglītības pilnveidei un sabiedrības ilgtspējīgai attīstībai. Kritiskā domāšana šeit kļūst par atslēgu. Tā ne tikai palīdz atšķirt patiesību no maldiem, bet arī veido pamatu atbildīgai mākslīgā intelekta iekļaušanai izglītībā. Sarunas mērķis – rosināt dalībniekus domāt dziļāk par to, kādiem jābūt mūsdienu izglītības pamatiem, lai cilvēce ne tikai izdzīvotu, bet arī uzplauktu.
2. “Sports kā vide, kurā attīstīt tehnoloģijas, infrastruktūru un kompetences, radot augstu pievienoto vērtību tautsaimniecībai.”
Saruna ar: Mārtiņš Rubenis (moderators), Liene Briede (RTU)
Augstu sasniegumu sports bieži tiek uztverts kā izklaide vai dārgs prieks, kura uzturēšanai Valstis maksā pamatīgu naudu. Ir Valstis, kam tas ir jautājums par prestižu, par spēku samēru pārbaudi, neņemot rokās ieročus. Ir Valstis, kam tas ir senu tradīciju turpinājums. Un ir arī Valstis, kas uz sportu skatās, kā vidi, kurā attīstīt tehnoloģijas, kas savukārt nākotnē nesīs lielu pievienoto vērtību, jaunu tehnoloģisku risinājumu ieviešanai ikdienas dzīvē.
3. “Kohēzijas fonds: pārmaiņu atslēga vai birokrātijas slazds?”
Saruna ar: Luīze Dārta Sietiņa (moderators), Evija Blumberga, Gustavs Mārtiņš Upmanis, Andra Marta Babre
Vai Kohēzijas fonds ir tikai lieli vārdi Eiropas dokumentos, vai tomēr tā ir iespēja stiprināt vietējās kopienas, sakārtot infrastruktūru un veidot sabiedrību, kurā iedzīvotāji, uzņēmēji un nevalstiskās organizācijas var īstenot reālus risinājumus? Diskusijā uz Rīgas Tehniskās universitātes Inovāciju tilta runāsim par to, kas īsti ir Kohēzijas fonds un kā varam kļūt par tā daļu. Klausīsimies pieredzē par reģionālajiem projektiem, uzņēmējdarbības un sabiedriskajām iniciatīvām, kas šos fondus jau izmantojušas vai tieši pretēji - ir neziņā. Kā Tev šķiet, vai Tavs iecerētais projekts varētu būt nākamais, ko atbalsta Eiropas Savienība?
4. "Izglītība: Hardcore Mode"
Saruna ar: Ieva Siliņa (moderators), Anna Krolīna Ozola, Pēteris Celmiņš, Natāns Krastiņš, Renārs Raubišķis, Andra Rektiņa
Vai esi domājis, kā izskatītos izglītība, ja tā būtu videospēle?
Vai mācīties un mācīt Latvijā šobrīd nozīmē izdzīvot "hardcore mode" režīmā? Vai skola tiešām ir “grind” nevis “quest”? Kāpēc daudzi jaunieši jūtas iestrēguši "cutscene" bez iespējas iesaistīties? Vai atzīmes adekvāti atspoguļo iegūto pieredzi jeb "XP"? Vai skola ir augsta riska spēle, kuras noteikumi nav līdz galam skaidri, bet kļūdas netiek piedotas?
Nāc, piedalies diskusijā un kopā noskaidrosim, kāda būtu izglītība, ja "game mode" veidotu mēs paši! Meklēsim veidus, kā skolu pārveidot par “co-op”, nevis "battle royale"!"
Lai regulētu apmeklētāju plūsmu un ievērotu drošības pasākumus, pie tilta tiks izsniegti īpaši žetoni, kurus būs jāuzrāda pie ieejas katrā no inovāciju burbuļiem.
Sarunas:
1. “Intelekts, izglītība, izdzīvošana”
Saruna ar: Leonards Budņiks, Agnis Stibe (RTU)
Šī būs saruna par saikni starp cilvēka un mākslīgo intelektu kā nākotnes uzplaukuma vai izdzīvošanas priekšnoteikumu sabiedrībā kopumā. Cilvēka mākslīgais intelekts – spēja apvienot tehnoloģisko un cilvēka intelektu – ir būtisks dzinējspēks izglītības pilnveidei un sabiedrības ilgtspējīgai attīstībai. Kritiskā domāšana šeit kļūst par atslēgu. Tā ne tikai palīdz atšķirt patiesību no maldiem, bet arī veido pamatu atbildīgai mākslīgā intelekta iekļaušanai izglītībā. Sarunas mērķis – rosināt dalībniekus domāt dziļāk par to, kādiem jābūt mūsdienu izglītības pamatiem, lai cilvēce ne tikai izdzīvotu, bet arī uzplauktu.
2. “Sports kā vide, kurā attīstīt tehnoloģijas, infrastruktūru un kompetences, radot augstu pievienoto vērtību tautsaimniecībai.”
Saruna ar: Mārtiņš Rubenis (moderators), Liene Briede (RTU)
Augstu sasniegumu sports bieži tiek uztverts kā izklaide vai dārgs prieks, kura uzturēšanai Valstis maksā pamatīgu naudu. Ir Valstis, kam tas ir jautājums par prestižu, par spēku samēru pārbaudi, neņemot rokās ieročus. Ir Valstis, kam tas ir senu tradīciju turpinājums. Un ir arī Valstis, kas uz sportu skatās, kā vidi, kurā attīstīt tehnoloģijas, kas savukārt nākotnē nesīs lielu pievienoto vērtību, jaunu tehnoloģisku risinājumu ieviešanai ikdienas dzīvē.
3. “Kohēzijas fonds: pārmaiņu atslēga vai birokrātijas slazds?”
Saruna ar: Luīze Dārta Sietiņa (moderators), Evija Blumberga, Gustavs Mārtiņš Upmanis, Andra Marta Babre
Vai Kohēzijas fonds ir tikai lieli vārdi Eiropas dokumentos, vai tomēr tā ir iespēja stiprināt vietējās kopienas, sakārtot infrastruktūru un veidot sabiedrību, kurā iedzīvotāji, uzņēmēji un nevalstiskās organizācijas var īstenot reālus risinājumus? Diskusijā uz Rīgas Tehniskās universitātes Inovāciju tilta runāsim par to, kas īsti ir Kohēzijas fonds un kā varam kļūt par tā daļu. Klausīsimies pieredzē par reģionālajiem projektiem, uzņēmējdarbības un sabiedriskajām iniciatīvām, kas šos fondus jau izmantojušas vai tieši pretēji - ir neziņā. Kā Tev šķiet, vai Tavs iecerētais projekts varētu būt nākamais, ko atbalsta Eiropas Savienība?
4. "Izglītība: Hardcore Mode"
Saruna ar: Ieva Siliņa (moderators), Anna Krolīna Ozola, Pēteris Celmiņš, Natāns Krastiņš, Renārs Raubišķis, Andra Rektiņa
Vai esi domājis, kā izskatītos izglītība, ja tā būtu videospēle?
Vai mācīties un mācīt Latvijā šobrīd nozīmē izdzīvot "hardcore mode" režīmā? Vai skola tiešām ir “grind” nevis “quest”? Kāpēc daudzi jaunieši jūtas iestrēguši "cutscene" bez iespējas iesaistīties? Vai atzīmes adekvāti atspoguļo iegūto pieredzi jeb "XP"? Vai skola ir augsta riska spēle, kuras noteikumi nav līdz galam skaidri, bet kļūdas netiek piedotas?
Nāc, piedalies diskusijā un kopā noskaidrosim, kāda būtu izglītība, ja "game mode" veidotu mēs paši! Meklēsim veidus, kā skolu pārveidot par “co-op”, nevis "battle royale"!"
Tehniskais atbalsts
Ja rodas problēmas skatīties ierakstu vai ievēro kādas citas tehniskas problēmas festivāla mājaslapā, droši vērsies pie mūsu tehniskā atbalsta - ar prieku palīdzēsim!
29655935
[email protected]