Atpakaļ
Paneļdiskusija "STEM – kritiskais nākotnes elements"
Datums un laiks: 6. jūlijā 12:30-14:00
Norises vieta: 61
Nākotnes sala
Norises vieta kartē:
Cēsu pils parka dīķis
Ekonomiskās transformācijas laikmetā inženierzinātnes kļūst arvien pieprasītākas darba tirgū, tās ir inovatīvas, globālas un paver plašas izaugsmes iespējas starptautiskā līmenī. To apzinās aizvien lielāka Latvijas sabiedrības daļa. Tomēr izvēloties nākotnes profesiju un studijas, kas ļaus to sasniegt, izvēle joprojām tiek izdarīta par labu sociālajām zinībām, komerczinībām un tiesībām. Nepietiekamais augstākā līmeņa inženierzinātņu, dabaszinātņu un tehnoloģiju absolventu skaits rada riskus Latvijas attīstībai zināšanu ekonomikas virzienā un izkļūšanai no «vidēju ienākumu slazda».
Kur rodas interese par STEM – skolā vai ģimenē? Kāpēc jaunieši neizvēlas STEM studijas, lai gan pētījumi liecina gan par iztrūkumu pēc augstākās kvalifikācijas speciālistiem STEM virzienos, gan labu atalgojumu šajos virzienos strādājošajiem? Vai izglītības sistēma motivē bērnus un jauniešus mācīties STEM? Kāpēc Latvijā joprojām nevaram visiem bērniem un jauniešiem nodrošināt vienlīdzīgu piekļuvi kvalitatīvai izglītībai? Kādas tam būs sekas nākotnē un kā izkļūt no slazda?
Diskusijā risinājumus gaidīsim no universitāšu vadības, izglītības nozarē strādājošajiem, politikas veidotājiem, skolēniem, uzņēmējiem un sabiedrības viedokļu veidotājiem.
Lai noskaidrotu, vai tas, ko bērni un jaunieši apgūst skolā, vispār noderēs nākotnē, diskusijas dalībniekus izaicināsim sacensties ar mākslīgo intelektu spēlē “Pieprasītas profesijas 2100. Gadā”.
Kur rodas interese par STEM – skolā vai ģimenē? Kāpēc jaunieši neizvēlas STEM studijas, lai gan pētījumi liecina gan par iztrūkumu pēc augstākās kvalifikācijas speciālistiem STEM virzienos, gan labu atalgojumu šajos virzienos strādājošajiem? Vai izglītības sistēma motivē bērnus un jauniešus mācīties STEM? Kāpēc Latvijā joprojām nevaram visiem bērniem un jauniešiem nodrošināt vienlīdzīgu piekļuvi kvalitatīvai izglītībai? Kādas tam būs sekas nākotnē un kā izkļūt no slazda?
Diskusijā risinājumus gaidīsim no universitāšu vadības, izglītības nozarē strādājošajiem, politikas veidotājiem, skolēniem, uzņēmējiem un sabiedrības viedokļu veidotājiem.
Lai noskaidrotu, vai tas, ko bērni un jaunieši apgūst skolā, vispār noderēs nākotnē, diskusijas dalībniekus izaicināsim sacensties ar mākslīgo intelektu spēlē “Pieprasītas profesijas 2100. Gadā”.
Tehniskais atbalsts
Ja rodas problēmas skatīties ierakstu vai ievēro kādas citas tehniskas problēmas festivāla mājaslapā, droši vērsies pie mūsu tehniskā atbalsta - ar prieku palīdzēsim!
[email protected]