Auditorijas uzmanības iegūšana

Apmeklējot pasākumu, cilvēks nereti ir pasīvi noskaņots: “Pasēdēšu malā un paskatīšos, ko viņi man būs sagatavojuši.” Ar prasmīgiem trikiem jeb “ice breaker” (ledus atkausētājs – no angļu val.) ir iespējams veikli šo sajūtu salauzt un radīt apmeklētājā piederības izjūtu notikumam. Vienkāršākais veids ir uzdot jautājumu un lūgt auditorijai, paceļot rokas vai iepriekš sagatavotas kartītes, paust savu viedokli. Tādā veidā cilvēks uzreiz tiek iesaistīts komunikācijā un sāk izjust piederību kādai no viedokļu grupām. Jautājuma forma var būt arī provokatīva, piemēram: “Vai šeit ir kāds, kurš nav nevienam parādā?” Moderators var atsaukties uz kādu pirms pasākuma noklausītu sarunu: “Ja pat Aldis šovakar ir uzvalkā, tad šis ir patiešām īpašs notikums!”, raisot izjūtu, ka viņš ir savējais un “zina drēbi”. Svarīgi, lai šis komentārs ir neitrāls vai pat izskan kā uzslava vai kompliments. Ja moderators pārāk asi izjokos vienu no dalībniekiem, pārējie var baidīties atvērties, jo negribēs piedzīvot līdzīgu likteni. Droša vide un vienlīdzīga attieksme pret visiem dalībniekiem un apmeklētājiem ir izšķiroši svarīgi faktori, lai pasākums noritētu veiksmīgi.

Diskusijas ievadā var minēt ilustratīvu vai sadzīvisku piemēru, ar kuru vairumam cilvēku ir viegli asociēties, un tādā veidā sākt darbināt viņa domāšanu vēlamajā virzienā. Vai arī lūgt katru no publikas īsi atbildēt uz kādu jautājumu, kaut vai, raksturojot sevi ar vienu īpašības vārdu. Tas, kāda iesildīšanās būs vispiemērotākā konkrētajam gadījumam, lielā mērā izrietēs no tā mērķa un formāta.

 

 

 

Atpakaļ